Günhan UYGUR TAC'84                 

 

Sevgili TAC,

Okula geldiğimde benim için 2 bağlantı vardı: Abim TACIHAN UYGUR'80 ve AYDIN TEKAY'78.

Aydın Abi gitti ne olduğunu bile anlamadım. Ama Abimle 4 yıl beraberdik. Tabi Abi belli bir statü sağlamakla beraber koruma ya da kayırma sağlamıyor.. Ama Tacıhan'ın kardeşi diye anılmak fena da değildi.

Param bittiği anda abime gidebilmek çok özel  bir şeydi benim için...

Sonra herkesle bir olduk; iyi günler oldu, sıkıldık, üzüldük, göğsümüzün kabardığı maçlar, camların kırıldığı karşılaşmalar, ergenlik, kavga, ilk aşk kıpırdanmaları, 7 koca yıl...

50 yılın %15 i.....

 Bence en önemli 7 yıl....

İyi ki Babam bizi orada okutmuş...  Sağolasın her gün özlediğim Babam...

Bugün 4 Mart... Bu yazıyı yazıyorum. Babamın doğum günü ve 25 yıldır Babam olmadan kutluyorum....

 Hey ordakiler, okuldakiler, kardeşim.....

Kıymetini bil o duvarların....

Kokuların... Seslerin...

Senden önceki 127 yılın sesi, kokusu, rengi, boyası, üzüntüsü, kahkahası var o duvarlarda....

O bahçe duvarlarının arasında doğum var, ölüm var...

O duvarların arasından başarı çıktı, başarısızlık da...

Ama unutma her şartta sana sarılacak birileri var dışarıda...

O duvarların kokusunda, sesinde...

 O duvarların arasından doğaya atıldığın zaman, bir kelebek gibi 24 saatin değil; bir bilge gibi 127 yılın ağırlığı olacak önünde... 

 

 

Ender AYDIN TAC ‘73

1953 'te Tarsus’un bir köyünde doğmuşum. Babam o zamanlar için ilkokul öğretmeni, annem ev kadını..3 kardeş ile 1963 e kadar köyde yaşadık.

1965 te TAC' a girdim. Önce giriş şartlarımın yukarıdaki köyde doğuşun, ilkokulun ilk 3 yılını köyde okuyuşun ve ilkokulun son 2 yılını şehirde geçirerek TAC' a girişinin bir değerlendirilmesini isterim. Burada kişisel öyküyü değil, aile öyküsünü de öne çıkarmak isterim.

Tarsus’a göç ve TAC' a girişten sonra bir kardeşimiz daha oldu.

4 çocuklu bir aileni, özel okulda okuyan tek çocuğunun TAC damgasını taşıyan hayatının bir hikayesi..

O günün koşullarında TAC' a girebilmemin ve okuyabilmemin, benim ve ailem için farklılığı olsa gerek.

Sonraki yıllarımda da ne olduysa TAC ile oldu..

İş hayatı. Tek çocuğumun eğitimi ve eğitim serüveni. Bunun için aldığımız farklı kararlar..

Bunlarda bence hep bir TAC etkisi vardı.

Geleneklerimi bazen eleştirisel yönleri ile de muhafaza ettim. Yeniliklere, bazı farklılıklara açık oldum.

Belki çevremi de -ailem dışı-zorladım farklı olmaya.

Her şeyi devletten beklememeyi de kendi çapımda gerçekleştirmeye çalıştım. Çevremi de buna zorladım.

TAC' lı benden küçük, yaşıt ve büyükleri hep sevdim, saygı gösterdim ve saygı gördüm.

Ülke adına da kafa yordum. Buna TAC ortamı da çok müsaitti. TAC lı ortamın entelektüelliğine saygı duydum, takdir ettim.

Şimdiki TAC öğrencilerinin ve okul idaresinin sosyal faaliyetlerini takdir ediyorum. Ben de böyle bir gelenekten geliyorum.

TAC ülkemiz için önemli bir eğitim ve sosyal ortam imkanı.

Halen TAC' da okuyanlara ve bundan sonra okuyacaklara başarılar dilerim.

 

 

 

 

Tamer BÜYÜKYILMAZ TAC ‘82

TAC’li olmak,

Çukurova’ dan bakıp dünyanın evrensel değerlerini kucaklayabilmektir. Özgürce kendi kararlarını alıp sonuçlarına katlanabilmeyi öğrenmektir. Önce birey olup sonra birlikte hareket edebilmeyi becermektir. Ve nihayet, tüm sosyal kimliklerden bağımsız, koskoca bir ailenin parçası olmaktır.

 

 

 

 

Velat KILIÇ TAC 2012

Egitim 4-5 secenek arasindan en dogurusunu en hizli sekilde bulabilmek uzerine kurulmamalidir. Onun yerine, kisinin ozgun dusuncelere sahip olabilecegi ve bunlari aktarabilecegi, ogrendigi disiplinin binlerce yillik gelenegini ogretmenlerin tutkuyla aktardigi ve her disiplinin pratige dokulmesi icin gerekli olan kaynaklarin var oldugu bir yerde ozgurce yapilmalidir. Bu konuda TAC ve IB programi bana bekledigimden cok daha fazla olanak sagladi.

Egitimin bir diger onemli amaci ise bireyin karakterini sekillendirmesine yardimci olmaktir. TAC’de, bu konuda sosyal sorumluluk projelerinden, Turkiye’nin dort bir yanindan gelen yatili ogrencilere ve dunyanin her kosesinden gelen ogretmenlere kadar her unsur, hem kulturel hem de sosyal acidan kisinin gelisimine katkida bulunur. Yine TAC’de ogrendim ki liderlik bir grubu kendi amaclari icin ordan buraya suruklemek degil, o gruba hizmet etmek ve onu dogru yone tesvik etmektir. Bu dusunce yapisini test edebilecegim ogrenci kuruluslarini ve kluplerini de yine TAC’de bulabildim.