TARSUS AMERİKAN KOLEJİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ

 

 

“Edebiyat, deneyimlerin yadsınamaz özünü kuşaktan kuşağa aktarır. Böylelikle, bir ulusun yaşayan belleği olup çıkar.”

                                                                                                                                                                                                                                                                                   Alexandr Soljenitsin

 

 

Ülkelerin sözlü ve yazılı kültürleri, tarihlerine olduğu kadar geleceklerine de ışık tutar. Türk masallarını ve efsanelerini okuyarak yüzyıllar öncesinin kültür, yaşam, yönetim ve politik ilişkileri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bir gence kültürünü öğretmenin edebiyat kadar doğru ve zevkli yolu olmasa gerek. TAC’de öğretim sürecinin ilk adımı, öğrencinin konuya ilgi duymasını sağlamak, ardından da merakın doyurulabileceği kaynaklar sunmaktır. Türk Dili ve Edebiyatı söz konusu olduğunda okuma-uygulama-üretme süreçleriyle konuya devam edilir.

 

Okumaların çoğu bireysel olsa da tiyatro, sunum, film gösterimi, gözlem, gazetecilik gibi etkinlikler ortaklaşa yürütülür. Sanat ve edebiyat gibi çok derin bir kültürün eğitimini vermek, geçmişten geleceğe sağlam bağlar kurmakla mümkün olur. Öğrenciler, Dede Korkut Hikâyeleri ile Yüzüklerin Efendisi arasındaki benzerliği gördüklerinde, sanatın evrenselliğini kavrayacaklardır.

 

 HEDEFLER

 

  • Ana dil bilincini elde ederek bu bilincin dil öğreniminin en büyük zemini olduğunun farkına varır.
  • Türkçe düzgün ve kurallarına uygun kullanılarak anlatım yeteneğini geliştirir.
  • Türk ve dünya edebiyatının seçkin yapıtları okunarak evrensel bakış açısı kazanır.
  • Türk edebiyatının seçkin örnekleriyle Türk dilinin zenginliği yakından tanır ve dil sevgisi edinir.
  • Etkin öğrenme yoluyla; düşünme, öğrenme, araştırma, kendini yazılı ve sözlü ifade etme becerilerini geliştirir.
  • Okuduğunu anlar, anladığını yorumlar ve bu yolla edinilenleri birikime dönüştürür.
  • Karşılaştırma ve eleştiri yapabilme alışkanlığı edinir.
  • Okumayı yaşamın bir parçası haline getirir.
  • Yaratıcılığa değer veren bir ortamda etkili çözüm üretir.
  • Kelimelerin düşüncenin mayası olduğunu kavrar, düşünürken sözlü ve kültürel birikimden yararlanır.
  • Genelde sanat, özelde edebiyat eğitimi ile estetik beğeni düzeyini yükseltir.
  • Yerelden ulusala, ulusaldan evrensele giden bir değerlendirme yöntemiyle kendini ve çevresinde olup bitenleri anlar, kazanımlarının farkına varır.
  • Güncel eğitim ve öğretim aşamalarına uygun bir düzeye ulaşır.

 

Hazırlık, 9, 10, 11 ve 12. Sınıfların Türk Dili ve Edebiyatı Programı’nda yer alan konuları incelemek için lütfen tıklayınız. 

 

ETKİNLİKLER

 

  • 27 Mart Dünya Tiyatrolar Günü Etkinliği (Türkçe Tiyatro Kulübünün oyun sergilemesi)
  • Görücü Usûlü Kitap Projesi Şenliği
  • Liseler Arası Münazara Festivali
  • Konya Proje Gezisi/Mevlânâ-Şeb-i Arûs
  • Yaşar Kemal Coğrafyası Gezisi/Kadirli-Hemite Köyü
  • Yazar-Mekân Proje Gezisi
  • 14 Şubat Öykü Günü Etkinliği
  • Şiir Dinletisi  
  • Dönemlik Kültür, Sanat ve Edebiyat Dergisi: MECAZ
  • Yazar/Şair Söyleşi ve İmza Günleri
  • Kitap Fuarı Ziyaretleri
  • Roman, Öykü ve Şiir Posterleri
  • Özel Gün, Hafta ve Kişilerle İlgili Şiir, Kompozisyon ve Öykü Yarışmaları
  • Tiyatro ve Opera Etkinliklerine Katılım

 

 

“Tanışmadan, konuşup görüşmeden bir insan korkuludur, başka bir şeydir. Yani herhangi bir şeydir. Konuşup görüşüncedir ki işte o zaman insan, insan olur.”
                                                                                       
 

                                                                                                       Yaşar Kemal / Tek Kanatlı Bir Kuş