x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

Fen Bilimleri Bölümünün misyonu, özgüveni sağlam bir kişisel, sosyal ve çevresel sorumluluk duygusuyla birleştiren bireylerin yetişmesine katkıda bulunmaktır. Öğrenci merkezli ve son derece kişiselleştirilmiş sınıflar aracılığıyla Fen Bölümü, öğrencilerin Fen Bilimleri teori ve uygulamalarına derinlemesine, zorlayıcı ve düşündürücü bir yaklaşımla erişmelerini sağlayarak üniversite eğitimlerine hazırlanmalarına yardımcı olmaktadır.  Fen Bilimleri Bölümünde sunulan dersler öğrencilere Biyoloji, Kimya ve Fizik konularında hem teorik hem de pratik bir anlayış kazandırmaktadır.  Program, öğrencilere mezun olmadan önce girecekleri ulusal ve uluslararası sınavlar için kapsamlı bir hazırlık sunmakta; ayrıca Fen Bilimleri dersleri sayesinde öğrenciler, üniversite Fen Bilimleri derslerinde başarılı olmak için ihtiyaç duyacakları eleştirel düşünme becerilerini ve laboratuvar tekniklerini öğrenmektedir.  

Fen Bölümü öğretmenleri derslerini, öğrencilerin İngilizce ve Türkçe dillerinde güçlü iki dilliler, iyi eğitimli yetişkinler, yaşam boyu öğrenenler ve tatmin edici bir yaşam sürmek, ülkelerine ve insanlığa hizmet etmek için gerekli beceri, sorumluluk ve tutumları geliştirmiş etkin iletişimciler olmalarını sağlayacak şekilde yapılandırır. Bu yaklaşımlar, okul misyonunu ve okulun her sınıfındaki IB öğrenen profilini desteklemek amacıyla geliştirilmiştir. Fen Bölümü öğretmenleri, akademik hedeflerinin yanı sıra, ortak insanlıklarının ve gezegenin ortak bekçiliğinin farkına vararak daha iyi ve daha barışçıl bir dünya yaratmaya yardımcı olan, uluslararası düşünen genç yetişkinler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

 

Fen Bilimleri programı öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri edinmelerini hedefler:

 

  • Üstün araştırma becerisine sahip olmak,
  • Bağımsız ve eleştirel düşünebilmek, bilimsel düşünme ve anlama yeteneği kazanmak,
  • Gözlem, hipotez tasarlama ve sınama, veri toplama, analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmak,
  • Proje tasarlama ve geliştirme konusunda yaratıcılığı ve potansiyeli geliştirmek,
  • Fen Bilimlerini güzel sanatlar, insan bilimleri veya sosyal bilimler ile bütünleştiren en az bir etkinliğe katılmak
  • Bireyin kendisinin olduğu kadar fiziksel ve sosyal çevresinin de refahı için sorumluluk duygusu aşılamak,
  • Bilgiye nasıl erişileceğinin yanı sıra bilginin nasıl üretilip kullanılacağını ve paylaşılacağını da bilmek,
  • Çeşitli sorunlarda ve durumlarda bilimsel yöntemleri uygulayabilmek,
  • Hata yapmaktan ve yardım istemekten korkmamak,
  • Bilim ve teknolojinin doğasını, bilim, teknoloji, toplum ve çevre arasındaki etkileşimi anlamak ve bilimin sosyal gelişimdeki önemine inanmak,
  • Vücut ve çevre sağlığının nasıl korunulacağını bilmek,
  • Ulusal / Uluslararası programlarda ve sınavlarda başarılı olmanın yollarını kavramak,
  • Hayat boyunca bilim ve teknoloji alanlarına artan bir ilgiyle yaklaşmak; gelecek, hayat ve öğrenme deneyimlerini bütünleyecek temel bir fen bilimleri altyapısına sahip olmak.

 

 Fen Derslerinin Tanımları ve Gereklilikleri İle İlgili tıklayınız

EK 1

 

 

Etkinliklerimiz

 

Fen Fuarı

 

Fen Fuarı, düzenli olarak iki senede bir bahar aylarında düzenlenen bir etkinliktir. Öğrenciler, kendi deneylerini bağımsız veya grup çalışması içerisinde tasarlayıp uygular; gözlem ve verilerini analiz edip değerlendirir; bunlardan sonuçlar çıkarırlar.


Öğrenciler, çalışma sonucunda, bulgularını laboratuvar raporları ve posterler aracılığıyla TAC Fen Fuarı’nda okul toplumu ile paylaşırlar. TAC Fen Fuarı’nda kazanan projeler, Üsküdar Amerikan Koleji, İzmir Amerikan Koleji, Özel SEV Amerikan Koleji ve Tarsus Amerikan Koleji’nin, dönüşümlü olarak, ev sahipliğini yaptığı SEV Amerikan Okulları Fen Fuarı’nda yarışma şansını elde eder.

 

Laboratuvar  EK  3

Tarsus Amerikan Kolejinde hem IB hem de Ulusal sınıflarda zorunlu deneyler yapılmaktadır.

IB Öğrencilerimizin Internal Assesment ve Extended Essay sürecinde laboratuvarlarımız aktif olarak kullanılmaktadır.Bu süreçler öğrencilerimizin veri toplamasına destek olacak yüksek kaliteli cihazlar ve sensörlerle desteklenmektedir.

Tüm öğrencilerimiz zorunlu deneyler harici laboratuvar süreçleri ile ilgili merak ettikleri konularda , bilimsel merakı teşvik etmek için laboratuvarın tüm olanaklarından yararlanmaktadır.

Laboratuvarlarımız ,katılım sağladığımız projeler ve yarışmaların hazırlık sürecinde öğretmen ve öğrenciler tarafından aktif olarak kullanılmaktadır.

 

Katıdığımız Ulusal ve Uluslararası Proje Yarışmaları:

*Tubitak Ortaöğretim Öğrencileri Arası Proje Yarışması

*Earth Prize

*Genıus Olympiad

*Teknofest

*Habitat Derneği ve UNICEF Ortaklığında Yürütülen Genç Girişimciler Fikir Maratonu

 

*Danny Deaver Proje yarışması EK 2

 

Uluslararası Yarışmalar:

 

Waterloo Üniversitesi;

 

*Sir Isaac Newton Fizik Sınavı - 11. Sınıflar

* Avogadro Kimya Sınavı - 11. Sınıflar 

      Toronto Üniversitesi;

                  *Biyoloji Sınavı

 

 

 

Yurt Dışı Geziler

 

İsviçre-CERN Bilim ve Araştırma Gezisi-9, 10 ve 11. Sınıflar

IBDP ESS  yurt dışı gezileri (10-11 Sınıflar)

  

Etkinlikler:

 

  • DNA Günü 25 Nisan
  • Mol Günü. 23 Ekim
  • Dünya Su Günü 22 Mart